Stravovacie trendy na rok 2015

Každý rok je zaujímavé sa pozrieť okrem technologických a módnych trendov aj na tie gastronomické…rok 2015 prináša celkom zaujímavé očakávania v oblasti food biznisu…

brain-food (vassar.edu)

 

 

AJ SOCIÁLNE SIETE VARIA…

Tak ako minulý rok rozmach technológii a neustále sa zvyšujúci podiel času “zavesenia sa” na sociálnych sieťach má výrazný vplyv na udávanie smeru tvorby receptov a online kritiky zákazníkov. Či už Foursquare, Facebook alebo Twitter sú plné receptov, video a foto recenzií na podniky (ešte len končíte s večerou a vaša skúsenosť s podnikom je v sekunde na sieti aj s fotkou čašníka s prstom v nose:)). Stačí niekoľko stoviek lajkov na váš recept a pre vašich virtuálnych priateľov ste 15 minút slávnejší ako Jamie.

DAJTE SI NIEČO MALÉ a RÝCHLE (alebo choďte jesť domov)

Náročnosť práce ovplyvňuje aj váš čas – čoraz viac zákazníkov vyhľadáva rýchly a kvalitný servis, jedálne sa stávajú menšími a obsluha je čoraz viac nahrádzaná novými technológiami. Takisto rastie popularita donáškových služieb priamo do kancelárií a malé priestory s plne vybavenou kuchynkou a technológiami priamo v budove vášho pracoviska.

HORKÉ CHUTE…

Silnie popularita produktov s horkou chuťou – zákazníci čoraz viac obľubujú tmavú čokoládu s čo najvyšším percentom obsahu kakaa, nápoje – pivo s viacerými horkými variáciami, zmrzlinu, miešané nápoje či kávu.

ÁZIJSKÉ STÁLE IN…

Pikantná a svieža chuť Thajska, Vietnamu, Kórei poskytne spotrebiteľom nový pohľad na dobré jedlo.

GENERÁCIA Z…

V rámci profilu zákazníka má čoraz väčší podiel dospievajúca mládež – reštaurácie sa budú musieť viac orientovať aj na “teen” zákazníka, ktorý nekompromisne vyžaduje/vyhľadáva priestory s hlasitou hudbou, dostupnosťou siete, rýchlym servisom a “cool” dizajnom.

TECHNOLÓGIE…

Čo raz viac podnikov experimentuje s online servismi – zákazníci si tak objednávajú jedlo vopred ešte z domu a účty nakoniec platia prostredníctvom smartphonov. V niektorých reštauráciách dokonca už implementovali interaktívne stoly a tablety na prehľad ponúkaného menu.

POČULI STE O “NEUROGASTRONOMY”?

Je to všetko o tom, ako naše všetky zmysly súhrnne reagujú na jedlo. Zistili sa zaujímavé nuansy…tmavé farby, drevo, zvuk praskajúceho dreva výrazne pôsobia na váš vnem počas pitia dobrého koňaku v bare, jahodový ružový dezert chutí sladšie na bielom tanieri ako na čiernom, zakrivené čokoládové dezerty či tyčinky chutia lepšie ako hranaté a vy vnímate chuť intenzívnejšie, hranaté a tvrdé produkty pôsobia že sú zdravšie a menej kalorické, jedlo si vychutnáte viac na ťažšom servise ako ľahšom:/…vysoké hudobné tóny zvýrazňujú sladkosť a basové horkosť.

STÁLE CROSS OVER V KUCHYNI…

Naďalej pretrvávajúci a vzrastajúci trend žiaľ aj vďaka vojnovým konfliktom, masovým útekom z nestabilných krajín a voľnému, neraz čiernemu trhu. Viac o cross over v kuchyniach tu…

AKO BUDE JEDLO VYZERAŤ V ROKU 2050?

Je to háklivá téma. Svetová populácia rastie, ceny rastú a rozvojové krajiny s veľkým počtom obyvateľov jedia viac ako sa stihne vyrobiť. Nikto si nie je však istý, ako zmena klímy ovplyvní produkciu potravín v nasledujúcich rokoch. Viac k téme…

Mojmír Lieskovský/DOUBLE LOUD

Reklamy
Označené , ,

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: