Stravovacie trendy na rok 2014

Pozrite sa na krátky prehľad očakávaných trendov v gastronómii pre rok 2014…

2014

REŠTAURÁCIE AKO SÚČASŤ OBCHODOV…

Ako sa martini hodí s touto novou kravatou ? Rastie nám trend maloobchodných predajní, ktoré chcú rozviť značku svoju aj týmto smerom .
S podobným konceptom pred viac ako 50-timi rokmi prišiel napr. aj nábytkársky švédsky reťazec IKEA. Prečo vôbec pridávať do nábytku, módy alebo kníhkupectva reštauráciu? Prieskumy aj realita potvrdzuje, že zákazníci tak strávia viac času v obchode, nie sú limitovaní stresom “že ešte sa treba niekde inde najesť a povedzme si úprimne – asi sme aj kľudnejší:)”…

Z KAŽDÉHO ROŽKU TROŠKU…

Kto hovorí, že nemôžete ochutnať všetko – aj doteraz nedostupné ? Už niekoľko rokov tvorí jadro gastronómie aj ochutnávka menu. Nemusíte zákonite navštíviť luxusnú reštauráciu za €100,- menu – skúste sa orientovať na “degustačné menu” a neoľutujete.

ÁZIJSKÉ STÁLE IN…

Pikantná a svieža chuť Thajska, Vietnamu, Kórei poskytne spotrebiteľom nový pohľad na dobré jedlo.

RYBY…

Po krátkej trendovej pauze sú ryby opäť späť. Hlavne ančovičky, sardinky, makrely. Zvyšuje sa objem predaných čerstvých ale aj klasika – v oleji.

ČAJE…

Čaj nielen ako klasický horúci nápoj, ale aj ako súčasť sladkých a kyslých jedál. Šéfkuchári prezentujú nové produkty aj vďaka nekonečným druhom čajových listov, ktoré veľmi zaujímavo ovplyvňujú výslednú chuť jedla.

VŠADE BUBLINKY…

Vermút – barmani sa zameriavajú znova na tento alkohol a miešajú ho kde sa dá. Vznikajú nové značky a čoskoro sa o nich dozvieme viac. Limonády – sóda “domácej výroby” je preč a barmani vás nasledujúci rok zasypú nekonečnými verziami sódy, reštaurácie ponúknu vlastný “soda brand” tak, ako sa to udialo pred pár rokmi s pivom.

Kyslé pivo – áno, znie to zvláštne – ale výrobcovia sa zameriavajú aj na kyslasté chute a ponúkaju technologicky inak pripravené nové verzie pivovej kultúry.

ZELENÁ FARBA…

Trend trvá niekoľko už rokov – značky sa prefarbujú na zeleno, logá majú čerstvejší a zdravší vzhľad – cieľom je nabudiť v zákazníkovi správny výber značky, že vyzerá zdravo a kupuje to najlepšie, pre svoj organizmus. Zákazník si viac kontroluje váhu a podrobne sleduje popis a zloženie výrobku. V kurze sú doplnkové názvy výrobkov typu – slim, fresh, healthy, bio, home made, natural, fairtrade, local trade.

STÁLE CROSS OVER V KUCHYNI…

Stále pretrvávajúci a vzrastajúci trend žiaľ aj vďaka vojnovým konfliktom, masovým útekom z nestabilných krajín a voľnému, neraz čiernemu trhu. Viac o cross over v kuchyniach tu…

Mojmír Lieskovský/DOUBLE LOUD
Reklamy
Označené ,

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: