Stravovacie trendy na rok 2013

Rok 2013 sa blíži a spotrebitelia v oblasti stravovacích trendov, technológií a životného štýlu očakaváju ďaľšíe zmeny…Globálne katastrofy, národy vo vojne kvôli nedostatku potravín, nárasty cien vybraných potravín, pracovná doba, kúpyschopnosť obyvateľstva…aj to sa podpisuje na nové stravovacie trendy.

the-steam-in-the-empty-kitchen

Tu je pár zaujímavých fragmentov v oblasti “food biznisu a stravovacích návykov” na rok 2013.

Kyslé je trendy

Kyslá čerešňová šťava a kyslé pivo? V roku 2013 sa oveľa viac producenti potravín zamerajú na kyslé chute ako  sladké, slané či mastné. Kyslosť sa objaví v koláčoch, tyčinkách a nápojoch.

Kuchári začnú sledovať aj vašu váhu – online

Kuchári menia svoje zvyklosti priamo v live prenosoch kuchárskych relácií a súťaží, vymieňajú maslo a slaninu, nahrádzajú zažité suroviny…Známe osobnosti v TV kuchárskych reláciach s vami priamo komunikujú cez sociálné média ruka v ruke s marketingovými prieskumami o nových výrobkoch. E-mail schránky spotrebiteľov čoraz viac obsahujú pravidelný “food newsletter” od preddefinovanej spoločnosti, ktorej sme dali “like”:)

Ázijské je stále “in”

Pikantná a svieža chuť Thajska, Vietnamu, Kórei poskytne spotrebiteľom nový pohľad na dobré jedlo.

Chuť domova

Klasické domáce recepty stále majú svoje čaro a mnohí výrobcovia potravín vydávajú limitované edície typu “od starej mamy, babičkina bábovka, staromestský chlieb”. Takisto je na vzostupe “gurmánska rezerva na doma”, ktorú milujú vyťažení a single ľudia.

Všetko pre všetkých

Čoraz viac reštaurácii implementuje do jedálnych lístkov napr. vegánsku ponuku a gluten-free jedlá. Potraviny bez pridaných konzervačných látok, umelých farbív a bio ponuka sú stále na vzostupe. Zákaznící aj vďaka rapídnemu nárastu technológií, napr.smatphone aplikácií majú potrebu byť čoraz viac a viac informovaní o detailoch produktu. Smartphone aplikácie zobrazujú nutričné hodnoty, vystopovateľnosť suroviny či ponúkajú lokálny cenový a kvalitatívny benchmark.

Popcorn je TOP FOOD TREND 2013

Sladké, slané alebo pikantné – pukance budú všade. Od tyčiniek, snackov až po zmrzlinu a krutóny v polievke.

Viac o trendoch: https://mojmirlieskovsky.wordpress.com/category/food-trends/

Mojmír Lieskovský/double LOUD
 
Reklamy
Označené ,

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: