Teror zvuku (Paula Kendalla)

Vždy som sa pri počúvaní hudby snažil zistiť čo skupinu alebo jednotlivého umelca ovplyvňovalo. Zostala pri nahrávaní pôvodná idea alebo to celé prebili prizvaní producenti a zvukoví inžinieri?

Až po rokoch som došiel k záveru, že ma fascinuje samotná produkcia a mixáž nahrávok/ albumov a hlavne ľudia so svojim typickým rukopisom, ktorý sa zásadne podpíše pod nahrávku diela. Dokonca mám pocit, že albumy vyhľadávam skôr prioritne podľa spolupracujúceho producenta ako podľa umelca. A nič lepšie sa nemôže stať, ako keď producent/zvukový inžinier vydá vlastný projekt (písal som už o dielach Ena, elektronických sférach šesťdesiatnikov, u nás počiny Lučeniča, pomocnom betónovaní Byrneho).

Paul-a som evidoval len úchytkom pred pár rokmi, keď som listoval bookletmi mojej srdcovky Recoil (aka Alan Wilder) a narazil som na nepochopené iniciály PK. Každá nahrávka Recoilu obsahujúca „PK“ bola zárukou psycho koncepcie zvukov načerpaných z nekonečnej databázy samplov či zvukových fragmentov. Obsah PK v diele:) ma však motivovalo zistiť o koho ide…

Paul Kendallovi sa mašina počas live-setov na turné s Recoilom po rokoch znova naplnila, čoho výsledkom sa stal album s výstižným názvom Angleterror. Kendall spolupracoval v minulosti aj s famóznou Oliviou Louvel pri projekte „Digital Intervention: Capture “ tiež za účasti Alana Wildera v skladbe „Coma Idyllique“. Olivia sa v poslednej dobe osamostatnila a ponúkla album „Doll Divider“.

Album Angleterror je presne nahrávkou kde netreba hľadať hlavu a pätu ani žiaden koncept či ideu, ale stačí sa ponoriť do zvukov a počúvať. Úvodná Glass Eye ako keby vypadla Brianovi Enovi z počítača, druhá Starvation vás prekvapí náhlymi zvratmi. Gitary sa objavia v rytmickej Wheel a pomalým ťahavým tempom vás dostanú Betrich alebo Route 1+2.

Vždy si zvážte, kedy si Angleterror pustíte – ak je to zle načasované a vy ste mentálne nepripravený, môže sa Kendallova tvorba pomstiť vašim nervom…buď si rozkúšete uši a káble od aparatúry alebo vás to pozitívne pohltí. A doporučujem skôr slúchadlá ako reproduktory (aj v záujme okolia:/)

Album vyšiel ako digital download.

mojo:L

Označené , , , , ,

One thought on “Teror zvuku (Paula Kendalla)

Pridaj komentár

