50 zvukových snehových vločiek Kate Bush

Ako znie hudobná “male” krása som písal dávnejšie formou recenzie pre mňa absolútne krásneho albumu Bryan Ferryho: Olympia. Ženská “female” časť anglickej hudobnej scény však zasadila úder a svetlo sveta uzrel po niekoľkých rokoch radový album Kate Bush: 50 Words For Snow…

 

Keď sme s kamošmi pred 20 rokmi mali prioritu sledovať v niekoľko hodinových blokoch staré dobré MTV (mám na mysli Music Television:)) a večer to analyzovať, Kate sme vnímali trocha bokom. Sem-tam sa objavila, ale mali sme vtedy možno aj iných hrdinov. Vždy som ju však vnímal s rešpektom a mám ju zapamätanú ako sympatickú inteligentnú dámu s citom pre detail v hudbe.

Ten detail sa tu po dlhých rokoch znova objavil a ja sa neviem dopočúvať tak dobrej a precítenej hudby. Názov albumu Kate Bush vysvetluje 50-timi rôznymi pomenovaniami pre snehové vločky (od Eskimákov). Snehové vločky vás budú prenasledovať nielen v lyrike ale aj v hudbe, pretože tu naozaj ide o tak detailné zvuky, že nahrávku som počul asi 15 krát a stále je čo objavovať. Predstavte si, ako kráčate totálne zasneženou krajinou, napadnutý sneh tlmí všetky zvuky a vy sa oddávate pochmúrnemu príbehu vo vašej mysli a hudobnej kráse. Až si myslím, že tento album musela Kate nahrať na jeden šup, v značných emóciach a s jasnou predstavou príbehu nahrávky. Ponurá atmosféra, krásne zvuky, vyvážené vokály…nechajte sa však presvedčiť nie len mojimi slovami:) ale aj zvukom. Podla mňa sú vrcholom skladby Misty, Wild Man, Lake Tahoe a 50 Words For Snow.

Tracklist:

  • Snowflake
  • Lake Tahoe
  • Misty
  • Wild Man
  • Snowed In At Wheeler Street
  • 50 Words For Snow
  • Among Angels

mojo:L

Označené , , ,

Pridaj komentár

