Aj vy tvoríte trendy v stravovaní…

Zmeny spôsobu práce či zamestnania, nové koncepcie výroby, nové technológie a nakoniec samotné naše životy priamo ovplyvňujú trendy v stravovaní.

Stačí keď zmeníte bydlisko, zamestnanie, partnera…začnete sa inak stravovať, v inom čase, v inom prostredí a jete úplne niečo iné. Všetky tieto dôvody vytvárajú nové trendy.  Tu sú niektoré z nich…  

CONVENIENCE COOKING

– čiže “pohodlné varenie” z polotovarov, resp. vopred predpripravených surovín (nakrájané, predvarené, očistené a pod.) – tým nemyslíme len napr. sáčkové polievky – ale aj napr. nakrájané balené čerstvé mäso, vákuovo balené čerstvé cestoviny a pod.

– trend vznikal ako výsledok doby, kedy ľudia čoraz viac času trávili v práci a na varenie napr. večere  pre celú rodinu nezostávalo času

– čas nemali ani “single” žijúci ľudia, ktorí preferovali a preferujú rýchle varenie či obsluhu a ušetrený čas venujú svojím aktivitím a priateľom

– zárodkom convenience cooking sa stalo už v roku 1930 vydanie publikácie Edouarda de Pomiana “French Cooking in Ten minutes”, kde sa autor snažil minimalizovať čas prípravy jedál francúzskej kuchyne

– výrobky sa tešia viac a viac svojej obľube, pretože dávajú moznosť spotrebiteľom variabilitu, dochutiť produkt podľa vlastnej chuti, mať ho stále k dispozícii a pod. (napriek tomu, že sú kritizované väčšinou kvôli  vysokému obsahu tukov a konzervačných látok)

FAST CASUAL

– tento tred vznikol počas meniacich sa pracovných návykov ľudí – časom sa zrýchloval dennodenný kolotoč a zostávalo menej času na vysedávanie v reštuaráciách či varenie doma

– keď Amerika začala prevádzkovať svoje prvé fast food-y, čo zaznamenalo vysokú popularitu, neskôr čoraz viac zákazníkov vyhľadávalo iný sortiment – viac európskych a typicky národnych  jedál ako pizza, kebab, typické opekané švédske párky so zemiakovou kašou…a pod.

– reštaurácie s týmto typom stravovania ponúkajú zákazníkom zväčša vyššiu kvalitu a príjemnú atmosféru

POWER FOOD

– resp. jedlo plné energie, dodávajúce silu

– jedlo sa teší obľube hlavne u športovcov a čoraz viac aj u  či príliš vyťažených ľudí, ktorí poctivo a pravidelne sledujú aký má vplyv ich stravovanie na celodennú výkonnosť a formovanie postavy

CHEAP BASIC EATING

– resp. usporenie na základných surovinách

– spočiatku spotrebitelia nedôverali tým všetkým “hypermarket” maslám, mliekam či cestovinám, pretože boli podozrivo lacné (ale hypermarkety sú len dohodnuté s menšími výrobcami, že pre nich vyrobia pod logom “hypermarketu”za nižšiu cenu) avšak postupne si získali tieto produkty obľubu, pretože spotrebitelia mali väčšinou tendenciu usporiť pri bežných surovinách

– tento trend práve funguje na základe správania sa spotrebiteľov – preferujú lacnejšie “hypermarket logo” produkty, a to čo ušetria, utratia na delikatesách, národných špecialitách, lahôdkách a pod.

Nové trendy neustále vznikajú – uvidíme čo prinesie doba.

Reklamy
Označené

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: