Rozdiel slovenskej a českej krčmy

Stále evidujete rozdiel v službách a stravovaní medzi CZ a SK?
Z profesionálnej deformácie mi nedá nespomenúť pár postrehov, ktoré ma sprevádzajú už niekoľko rokov…

Keď sme ešte pár rokov po 1989 navštívili hociktorú českú krčmu či bežný lokálny podnik, opäť ma nesklamala. Krčmu myslím naozaj krčmu –  na okraji dediny v ktorej sa “odohrával život jej obyvateľov “. Vlastne nikdy ma nesklamali české krčmy. Ponuka kvalitného, dobre načapovaného piva, prijateľných cien a čo je základ, slušného výberu domácich, ľudových jedál. A presne naopak to bolo hneď za hranicami, u nás.
Môj dobrý, o niečo starší priateľ hovorí: “Vieš Mojo, keď si sa za komunistov zastavil v českej krčme, dostal si dobré pivo, minimálne gulášovú polievku, utopencov, nakladaný hermelím, párky, vepřo, knedlo, zelo a pod. U nás, polámané crackery alebo chipsy a pivo, z ktorého si sa minimálne posral a polámalo ti sklovinu:)”.
Od vtedy som navštívil neskutočne veľa podnikov či v CZ alebo u nás a bohužiaľ mám pocit, že tu z toho trochu zostalo. Mnohé podniky sú veľmi profesionálne a som hrdý, že tu fungujú, druhé sa aspoň snažia to zachrániť improvizáciou personálu a pod. Aby sme sa však dostali na úroveň tých českých budeme musieť ešte dlho pracovať a hlavne sa netváriť, že sme pivová veľmoc. Nie je to o peniazoch, ale o ľuďoch.
Naposledy som sa znova presvedčil v jednej zapadnutej dedinke pri Českých Budějoviciach. Podnik zvonka nenápadný, vnútri skromne zariadený, ale obsluha a ponuka jedál či piva – klobúk dolu.
Minulý týždeň sme skúsili jednu našu krčmu, v ktorej sme ešte neboli – na placi obsluhujúca slečna bez akéhokoľvek pozdravu či mihnutia brvou: “Aj budete niečo chcieť?”  Nie, už nie…
No comment.

Označené

One thought on “Rozdiel slovenskej a českej krčmy

  1. […] …rozdiel slovenskej a českej krčmy Mojmír Lieskovský […]

Pridaj komentár

